Dag 7 Gansbaai

31 juli 2017 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Dag 7 Vandaag start de dag wanneer Gerard rond 06.20 gebeld werd door onze gids Riaan met de mededeling dat we worden opgehaald om 07:30, een uur eerder dan gepland dus paniek alom, niet alleen bij ons maar ook bij de eigenaren van het gasthuis die het ontbijt razendsnel klaar moesten zetten. Na een snel ontbijt stappen we in onze bus om de reis voort te zetten met een ruim 2 uur durende rit naar Gansbaai waar we aan boord gaan om walvissen, zeehonden en misschien we dolfijnen en haaien gaan spotten. Na een korte instructie over de veiligheid aan boord en een kopje koffie krijgen we allemaal een reddingsvest om en een waterdichte jas en stappen we op de boot die direct vertrekt. Na de eerste golf te raken van de branding is de geld van ons al nat en heeft Jake de doodsangst op zijn gezicht staan welke hij de aankomende 2 uur niet meer kwijt zal raken. De golven zijn hoog en de boot gaat te keer alsof we op een wildwater vlot zitten, hier beseffen we ons dat de Atlantische oceaan ook bij rustig weer hoge golven van een metertje of 3 a 4 kan produceren. Na bij een klein eilandje een zeehonden kolonie gezien te hebben laten de andere dieren zich niet zien helaas en moeten we met een aantal spugende mensen aan boord door zeeziekte terug naar de haven waar Riaan ons op de kade al staat op te wachten. Na een kop soep, welke veel beter smaakte dan ie er uit zag vertrekken we naar Hermanus, een dorpje wat verder aan de kust. In Hermanus aangekomen hebben wij aan de kust geluncht en daar zagen wij voor de kust een aantal walvissen zwemmen en zelfs uit het water omhoog springen. Echt heel erg apart om dit met eigen ogen te kunnen zien en hopelijk ook op de foto te hebben vastgelegd. In de avond hebben we in Hermanus ook nog lekker gegeten en vroeg naar bed want de volgende ochtend worden we weer om 07:45 opgehaald door Riaan. René

1. Danny en Vanessa:
    31 juli 2017
    arme Jake! Gun die jongen wat rust morgen! Wel vroeg op zeg, elke dag! Groetjes!
  2. Brigitta:
    1 augustus 2017
    Zo leuk om dit allemaal te lezen .en sommige ervaringen zo herkenbaar.
    En iedereen schrijft ook zo leuk
    Hopelijk is iedereen weer fris.
    Op naar jullie volgende avontuur.