Dag 12 Welgevonden, game reserve. Pitse Lodge, Vaalwater

5 augustus 2017

Na een relaxte dag gisteren en een laatste ritje in de golfkarretjes met onder andere een donkere uitvoering van Max Verstappen en  een heerlijk ontbijt namen we afscheid van Mount Grace. Onze gids Marc kwam ons om 10.00 uur op halen en bracht ons naar Vaalwater, Pitse lodge, Welgevonden waar de echte safari gaat beginnen. Vier uurtjes in de bus werden vijf uurtjes met de laatste 30 km off road als een soort Camel Troffee of te wel The African Massage, hobbel de hobbel. Met een warm welkom van Christie , Haydn en haar staff kwamen we aan in echt de middle of nowhere. Even brak er paniek uit want geen wifi hahaha, maar dit kwam later goed. Na een heerlijke korte lunch, snel op pad voor de eerste safari met Haydn. Dat we in een hele andere wereld terecht waren gekomen was snel duidelijk, echt schitterende landschappen en de wild nature live. Zo zagen we tot het donker werd zebra's, neushoorns, een olifant en ook prachtige vogels. Bij terugkomst had de kok een heerlijk diner voor ons klaar staan met een goed glas wijn. Moe en genoten van deze super dag weer ging we om tien uur naar bed om de volgende ochtend weer kwart voor zes op te staan voor de volgende safari.
Gerard