Dag 10 vlucht naar jo-burg

2 augustus 2017 - Magaliesburg, Zuid-Afrika

Vannacht gelukkig heerlijk geslapen, de storm is gaan liggen. Gelukkig maar want vanochtend ging ons wekkertje wel heel vroeg. De chauffeur pikt ons om 7 uur op. Ons vliegtuig vertrekt rond 9.30 uur en we moeten nog een stukje rijden. Met onze broodpakketten zitten we allemaal nog half slaperig op weg naar georgetown. De chauffeur maken we daar later weer blij mee met zo'n beetje de hele inhoud van die broodzakken. We zijn inmiddels aardig verwend met al die lekkere ontbijtjes. Onderweg wordt maar weer eens duidelijk hoe slecht de meeste mensen het hier hebben. We passeren de ene township na de andere en onderweg staan de mensen langs de weg iets te verkopen of ja wat doen ze verder eigenlijk. .. het is me niet helemaal duidelijk. Het is een kleine 2 uur vliegen in een heel klein vliegtuigje. Maar de lucht is blauw dus we hebben een rustige vlucht. Onderweg val ik even in slaap en droom over de canapytour die in het verschiet ligt. Ik ben er nog steeds niet uit. Aan touwen over een kloof terwijl ik mega hoogtevrees heb. ..
Op het vliegveld worden we alweer netjes opgewacht en vertrekken richting Grace Mountain. Ons verblijf voor de komende 2 dagen. De chauffeur zwijgt zo'n beetje de hele weg. Weer missen riaan met zijn verhalen. De weg ernaartoe is nogal armoedig en we worden toch wel een beetje angstig over waar we terecht zullen komen. Langs de weg omhoog staan de bavianen ons tot groot genoegen van oma, op te wachten. Ze zullen toch niet. ..... ha ha ha
Door de poort gekomen zien we dat onze zorgen compleet overbodig waren. De aardige meneer van het hotel vertelt ons dat onze kamers zijn omgeboekt naar de hoger gelegen kamers omdat zij een grote groep verwachten met de daarbij behorende herrie. We zijn wat teleurgesteld en het duurt even voordat wij begrijpen dat het wel om een upgrade gaat. Eenmaal bij de villa's aangekomen blijkt, we hebben weer een lot uit de loterij !!! We hebben 5 villaatje, zeer luxe ingericht met alle gemakken voorzien en als klap op de vuurpijl onze eigen mega hottub op het houten terras. Joehoe, hier kunnen we wel even blijven. We gaan eerst in de prachtige tuin van het hotel lunchen. De vrouwen krijgen nog een leuke verrassing van petra van ons reisbureau. Een heerlijke 1 uur durende fullbody massage. Oma gaat liever even relaxen en haar haarritueel uitvoeren waardoor nik lekker met petra en mij mee kan. Hilarisch natuurlijk want wij waren deze vakantie nog niet in bikini geweest en hadden hier niet op gerekend , in geen enkel opzicht ...oeps. ..whahaha.... nou ja wat kan ons het schelen. ...
De rest gaat terug naar de kamer waar de kids uiteraard meteen een duik nemen.
We douchen, kleden ons om en bellen 9 om ons door het karretje naar beneden te laten brengen voor het diner. Het eten is in buffetvorm en heerlijk. Rene zat na zijn 3 borden rijst met stoofpotje aardig vol. We laten ons na het eten weer met het karretje naar boven brengen waar ze het openhaardje nog even voor ons aandoen. De meeste duiken hun bedje in. Ik duik nog even in de hottub. Hé. ...once in a lifetime toch ?!! Daarna warm ik op bij het haardje om vervolgens ook lekker mijn bedje in te gaan. X kaar