Dag 14 Pitse Lodge en Pretoria

14 augustus 2017 - Voorburg, Nederland

Dag 14
Gistermiddag is de leeuw niet meer gespot dus we staan vol goede moed om 06:15 bij de koffie om de laatste safari af te trappen om de laatste lege plek van de Big5 in te kunnen vullen. Het is fris, bijna koud, maar we zien het langzaam licht worden als we 'verse' sporen ontdekken van de leeuw.... en her blijkt dat het beest weet dat we 'm zoeken want hij heeft vlakbij onze logde gelegen!! We volgen zijn sporen voor lange tijd met het idee dat we hem snel zullen zien totdat onze spoorzoeker annex chauffeur en bbq master de melding krijgt dat zijn sporen kilometers verder ook gezien zijn en hij dus een lange nachtwandeling heeft gemaakt. Ietwat gedesillusioneerd ronden we de safari af met het zien van prachtige dieren en zelfs jakhalzen die de laatste resten van een klein karkas aan het verdelen zijn. Het waren de laatste aanblikken van onvergetelijke safari avonturen die helaas tot het verleden behoren. Na het ontbijt wachten we of gids Mark die ons naar Pretoria zal rijden maar hij is (weer) iets later. Deze keer is dat echter geen probleem want elke extra minuut op dr Pitse Lodge is een kado!
Na een rit van dik 2 uurtjes naderen wij de hoofdstad waar wij een tour maken met het parlementsgebouw en het reusachtige beeld van Nelson aanschouwen , en ja hoor wat kleine souvenirs bij elkaar sprokkelen om vervolgens naar Johannesburg af te reizen naar de laatste overnachtingsplek het Peach hotel. Echt niets doet hier denken aan een Peach, maar ja het is een lekkere lokatie om na te genieten en te praten over de afgelopen 2 weken. Onvergetelijke indrukken, heerlijk eten en geweldige wijnen om te drinken en niet te vergeten de vele aardige en leuke mensen. We kunnen ons voorstellen dat er veel mensen zijn die Zuid Afrika als 2e woonplaats kiezen.
De terugreis naar huis staat weer voor de deur en aan alles komt een einde dus ook aan dit groots opgezette familieavontuur waarbij het gehele elftal de hele 90 minuten in goed samenspel heeft voltooid en eigenlijk een verlenging zou willen spelen .....
De terugreis zelf zullen wij niet in deze blog verslaan maar we zullen nagenieten en het kompas weer eiken op het noordelijke halfrond .
Bedankt voor jullie aandacht en tot ons volgende avontuur!
Groetjes van allemaal!!!