Dag 9 Buffelsdrift lodge

1 augustus 2017 - Magaliesburg, Zuid-Afrika

We konden er deze dag iets later uit dan de andere dagen. En dat was erg fijn omdat wij stormachtige nacht hadden gehad......harde storm in een tent, dat zijn wij natuurlijk niet echt gewend. Ook was er gezegd dat er weleens een aapje binnen zou kunnen komen of een wildebeest voor je raam en dat vonden we natuurlijk erg spannend. Overigens waten het superluxe tenten met alles erin. We hadden zelfs een buitendouche. Uiteraard zaten we allemaal weer fris en fruitig aan het ontbijt om de birthday van Karin te vieren. Karin kreeg haar kadootjes en ook een heerlijke taart. Om 11 uur stonden we paraat om de olifanten te gaan voeren we waren best ooverdonderd door de grootte van deze beesten dus Rene werd door ons als eerste naar voren geschoven om de olifanten te gaan voeren. Dat ging hem goed af. Daarna durften wij allemaal ook de appels en wortels in de slurfen en mond te stoppen . Wat voelen die beesten raar maar wat zijn ze leuk. En er zijn heel veel superleuke foto's gemaakt. Op Buffelsdrift was ook een klein zwembad waar Britt en Jake ook graag gebruik van wilden maken ook al was het water ijskoud. Voor ons allemaal een mooi relax momentje op de heerlijke ligbedden met uitzicht op Nellie het nijlpaard met haar familie, het mooie berglandschap en de vele springbokken. Na het zwemmen eerst weer genoten van een heerlijke lunch en daarna op naar onze eerste(niet voor opa en oma) safari ervaring. Over mega grote keien en met goede stuurkwaliteiten brachten de rangers ons met jeeps naar een 3000 hectare groot gebied in de bergen.We zagen buffels, witte neushoorns, giraffen, wilde beesten, niala's, springbokken, koedoes en een meerkat (en wellicht ben ik nog wat vergeten?). Een superbuit vonden wij voor dit voorproefje voor de komende "echte" safari's. Tussendoor hadden we nog een leuke stop met voor allemaal een drankje en het spelletje springbokkeutel spugen. Klinkt heel erg vies en zo keken we ook allemaal maar toch deden we er aan mee. Alleen Chris niet die vond het toch echt te onaantrekkelijk. Savonds uiteraard weer een diner waarbij we met een aantal een heerlijke hete bobotie (niet pittig maar heet van temp he mam)heb gegeten. En dan welterusten weer allemaal hopend op een nacht zonder storm. Gr Petra

1. Jolanda:
    3 augustus 2017
    Wauw Rene superleuke foto, ben benieuwd naar de rest .
  2. Winston:
    3 augustus 2017
    Das lekker Rene als eerste naar voren sturen, zeker de hoogste levensverzekering.
    Maar idd een hele leuke foto, maak er nog mooie dagen van en veel plezier allemaal
    Groeten van ons
  3. Jopie:
    3 augustus 2017
    Super zeg wat een geweldige verhalen van jullie mooie familie vakantie !! Gewoon fijn om dit te kunnen volgen en genieten we een beetje mee