Dag 3 cape town

26 juli 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag half 8 opstaan en gezellig met z'n allen ontbijten. Daarna naar onze chauffeur Riaan. Hup de bus in en op naar Signal Hill. Mama heeft hoogtevrees en dat kwam niet zo goed uit. Op het topje van de berg kijken naar Cape Town onderaan de berg. Riaan vertelde wat over een aantal speciale huizen die je beneden kon zien. Waaronder een kasteel waar we met ze allen weer naar hebben moeten zoeken. Na wat foto's gemaakt te hebben op weg naar beneden om een hele straat met allemaal gekleurde huisjes te bekijken. Door naar het Afrikaanse museum. We moesten er snel doorheen want we hadden maar kort de tijd om alles te bezichtigen. Het stond vol met allemaal Afrikaanse dieren of speciale stenen. Als laatste zijn we nog even naar een oude bunker gegaan waar Riaan lange verhalen vertelde. Ikzelf vond het een beetje saai en dwaalde al snel af. Er was ook nog een ceremonie voor een sleutelwisseling. Een man vertelde daarna wat over een kanon en wat je daarvoor nodig hebt en hoe dat werkt. Aan het einde werd het kanon afgevuurd met jawel....het meest logische om in een kanon te stoppen....een sok! We hebben nog erg moeten lachen om een vrouw die midden op dat veld gewoon bleef staan terwijl het werdt afgevuurd. Uiteindelijk bleek het dat het waarschijnlijk de vrouw was van die man. Toen was de halve dag alweer om en dat was dan ook het einde van de tour vandaag. Na de tour hebben we nog zelf wat gedaan. Oma, Opa, Nikki, Mama, Petra en Britt hebben een kunstgalerie bezocht en ik en papa hebben lekker een dutje gedaan in de kamer en tenslotte gingen Gerard en Chris naar het stadion. In de avond lekker dineren in een gezellig restaurantje bij de haven. En dan zit de dag er alweer op.

1. Toos:
    27 juli 2017
    Leuke avonturen en gezellig zo met zijn allen.
    Leuke foto's,ook van Brit..groetjes aan allen.
  2. Anne-Wil:
    27 juli 2017
    Zo Jake jij hebt ook een mooi verhaal geschreven! Ik weet nu ook wat Ik met mijn oude sokken kan doen
  3. Karin:
    27 juli 2017
    Ha ha ha wil. ....lynn bedoel je