Dag 2 Houtbaai, Noordhoek, Kaap de Goede Hoop, Boulders beach, Kirstenbosch

25 juli 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Dag 2;
Zuid-Afrika
we werden wakker en toen
gingen we ontbijt eten
Daarna gingen we met onze gids Riaan op pad, en we zagen een zeehond die kunstjes kon doen en we gingen op de foto met zijn vieren  Nikki & lynn & jake &britt toen
naar kaap de goede hoop, het laatste puntje van de wereld met treintje met aapjes op de heuvel die we niet gezien hebben. De oceanen kwamen bij elkaar en die zagen wij de antlantise  ocean en Indiase ocean kwamen bij elkaar Riaan praat gek nederlands. we gingen eten
en daarna gingen we naar de pinquins die heette in Afrika pakewijnen en toen hebben we de pinguïn dans geleerd van Riaan. Toen de bloemen tuinen,  en de bloemen waren in de winter niet zo mooi en het was heel koud.en daarna hebben we gegeten bij harbour house,  vis hebben we gegeten twee boletjes ijs gegeten.
liefs van britt xxxxxxx
Na dit leuke stukje van britt zal ik ook nog even mijn best doen Vanochtend al heel vroeg aan een ontzettend uitgebreid ontbijt. Zelfs de oesters liggen klaar. Hmmm die sla ik maar even over. ... Om half 9 worden we Door onze chauffeur/gids riaan voor de komende dagen, opgehaald. We hebben een druk programma vandaag. Een Mooie kustweg brengt ons naar Houtbaai waar we kort stoppen om even met een dikke zeerob op de foto te gaan. Uiteraard betaald. Opa gooit wat in het bakje en wij, de paparazi schieten er op los. Met de hulp van onze navigator rene vervolgen wij onze weg richting kaap de goede hoop . Het einde of zoals je wilt het begin van de wereld. De reis ernaartoe is prachtig. Wat een uitzicht. Een treintje brengt ons naar de vuurtorenop het hoogste een aller uiterste puntje van de berg. Een fantastisch uitzicht! !! Het punt waar de 2 zeeën samenkomen. De Indische en Atlantische oceaan. Onze gids heeft 1000 verhalen en weet echt alles over Zuid Afrika. Nikki spot onderweg een mooie blauwe vogel. Wauw. Wat zal het er voor een zijn??? Op de terugweg zijn we er erachter. Het is een zeer zeldzaam blauw .......plastic tasje. ...whahaha te leuk weer natuurlijk voor de rest van de vakantie. De gids spot nog een paar antilopen onderweg. Wild worden we. Waar. ...snel een foto maken ... Ik denk dat hij na vandaag blij is dat hij niet met ons op safari hoeft. ...ha ha.. schaam. ... Onderaan kaap de goede hoop lunchen we en rijden verder naar de pakkewijns. ..oftewel pinguïns. Het weer zit vandaag helaas niet mee. Het is koud en nat. Het kleine wandelingetje zorgt ervoor dat weer compleet doorweekt bij de pinguïns aankomen. Maar wat zijn ze leuk !! Als laatste staan de botanische tuinen op het programma. Kan het wel een beetje met britt eens zijn. Helaas weinig bloemen. Maar ik kan me zo voorstellen dat het er over 2 maanden echt prachtig uitziet. Daarna terug naar het hotel en heerlijk gegeten in de buurt. Nu zit ik met rene aan de ameroela, hij aan de rode wijn aan de Barr in het hotel. Morgen om 8 uur ontbijt. ... Weltrusten